A chiptuning folyamata



  1. Az autóban lévő motorvezérlőből kiolvasom az eredeti programot.
  2. Módosítom az így megszerzett tartalmat
  3. A módosított programot visszatöltöm a motorvezérlőbe.
  4. Az autó kipróbálása után, (ha igény van rá görgős teljesítménymérő padon bemérés után), ha szükséges finomítok a programon.
  5. Fizetni csak teljes megelégedés után kell!

Sajnos a chiptuninggal kapcsolatosan sokan ellenszenvet éreznek, ennek okai:

  • tapasztalatból, hallomásból szerzett rossz élmény egy elrontott tuning miatt
  • úgy gondolják "a gyárinál nem lehet jobbat csinálni"
  • az élettartam csökkenésétől tartanak.

Az én tapasztalatom szerint, a kellő gondossággal, megfelelő szakértelemmel és természetesen eredeti, jó minőségű berendezésekkel, szoftverekkel végzett munka meghozza az elvárt hatást.

Az általam készített beavatkozás "mellékhatásoktól" mentes és minden napi használat mellet is tartós. Nem megy az élettartam rovására ez már bebizonyosodott, mivel több százezer kilométer megtétele után sem jelentkeztek motor problémák!

Megváltozik a motor nyomaték rugalmassága, ezáltal csökken az üzemanyag fogyasztás és nő vezethetőség. Mivel az autógyárak nem tudhatják előre, hogy hová kerül az autó, ezért olyan programot kell készíteniük, ami minden körülmények közt megállja a helyét, ezért sok kompromisszumot kötnek.

Lehet, hogy valamelyik sivatagi országba, vagy valamelyik északi országba kerül az autó, az üzemanyag minősége sem egyforma mindenhol ez nem tudható előre, ezért kénytelenek feláldozni a legjobb beállításokat az üzembiztosság érdekében.

De nálunk nem szélsőséges az éghajlat, az üzemanyag sem a legrosszabb, tehát sok tartalékkal rendelkeznek az autók, ezeket lehet kiaknázni!